Un peu dans le même genre d'arnaque, je viens de recevoir un mail qui fait très sérieux, intitulé "Notice of Expiring [nom de l'un de mes sites]", de "Attn Domain Registration Ending"
This solicitation is to inform you that it's time to send in your registration for [nom du site]. We are a submission service and search engine ranking firm.
Failure to complete your registration by Aug 25, 2011 may result in the cancellation of this offer.
Your registration includes search engine submission for [le nom du site] for 1 year. You are under no obligation to pay the amount stated above unless you accept this offer by Aug 25, 2011. It is a courtesy reminder to register [le nom du site] for search engine listing so that your customers can locate you on the web.
En gros le message en anglais menace de suspendre l'abonnement du site si pas de paiment (je croyais à l'hébergement et au nom de domaine). La soi-disant date d'expiration est presque la bonne, à une quinzaine près ; et ça ne vient pas de mon hébergeur. Mais je me suis quand même posée des questions